Gerhard-Jan Nauta
Onderwijs coördinator
- Naam
- Drs. G.J. Nauta
- Telefoon
- +31 71 527 2745
- g.j.nauta@hum.leidenuniv.nl
Gerhard-Jan Nauta is beleidsmedewerker bij Beleids- en Bestuursondersteuning.
Meer informatie over Gerhard-Jan Nauta
Onderwijs coördinator
- Faculteit der Geesteswetenschappen
- Faculteitsbureau
- OSZ Onderwijscoordinatie
- Nauta G.J. & Niet M. de (2013), Digitalisering nederlandse collecties op de goede weg, De Staat van Cultuur: Lancering Cultuurindex Nederland 97: 157-162.
- Lechner M., Nauta G.J. & Niet M. de (2013), Zeven jaar digitaliseren met beleid (2006-2012), InformatieProfessional 01: 18-21.
- Nauta G.J. (2012), Het born-digital kunstwerk in het tijdperk van de digitale duurzaamheid. Stichting Behoud Moderne Kunst (SBMK)/Nederlands Instituut voor Mediakunst (NIMk) 41-46.
- Graaf M. van der & Nauta G.J. (2010), Cultural heritage in limbo: Reflections on preliminary research into born-digital cultural heritage in the netherlands. In: Dekker A. (red.), Sustainable Archiving of Born-Digital Cultural Content. Amsterdam: Virtueel Platform. 8.0.-8.7.
- Graaf M. van der & Nauta G.J. (2010), Noodklok voor behoud van born-digital erfgoed, InformatieProfessional 04: 12-15.
- Nauta G.J. (2008), As You Can See: Applying Visual Collaborative Filtering to Works of Art, Digital Humanities Quarterly 2(1): .
- Nauta G.J. (red.) (2001), Syllabus grondslagen alfa-informatica. Leiden: Faculteit der Letteren, Universiteit Leiden.
- Nauta G.J. (2001), Nicolaas Cornelis de Gijselaar, Bladzijde uit een prenten-plakboek, midden negentiende eeuw. In: Bartelings N., Klerck B. de & Sluijter E.J. (red.), Uit het Leidse Prentenkabinet. Leiden: Primavera Pers. 135-137.
- Nauta G.J. (2000), Digitale collecties: Prentenkabinet en AMICO Library, Kunstgeschiedenis en Kennismedia, De Leidse Collecties: Lustrumdiesviering voor Leidse alumni, zaterdag 12 februari 2000 : 25-29.
- Vaugh W., Gardiner H., Cashen T., Kroepelin B. & Nauta G.J. (1999), European studies on computing in history of art, architecture and design. In: Smedt K. de, Gardiner H., Ore E., Orlandi T., Short H. & Souillot J. (red.), Computing in Humanities Education: A European Perspective. Bergen: University of Bergen, HIT-centre. 209-237.
- Nauta G.J. (1995), De Omnitheek: Naar een diatheek met geheugen, Cahier VGI 8: 74-90.
- Bruinsma E. & Nauta G.J. (1995), Wel of niet naar Bloomington, Decorum XII(3): 29-32.
- Driessen I.M. & Nauta G.J. (1995) Een Bundel voor de Badkuip: recensie George P. Landow, "Hyper/Text/Theory". Bespreking van: . Decorum XIII(2): 35-37.
- Nauta G.J. (1993), HYPERICONICS: hypertext and the social construction of information about the history of artistic notions, Knowledge Organization 20(1): 35-46.
- Nauta G.J. (1988), Inleiding. In: Brederoo N., Couprie L.D., Madou M. & Nauta G.J. (red.), Oog in oog met de spiegel. Amsterdam: Aramith Uitgevers.
- Koldeweij E.F. & Nauta G.J. (1986), De automatisering in de nederlandse museumwereld, Museumvisie 10(3): 94-98.
- Nauta G.J. (1985), Synesthesie, een tijdsverschijnsel?, Kunstlicht 17: 2-7.