MiFID II: De eerste '100' dagen

We gaan met Mifid II veel meer zien dan nu.' (FD 29 november 2017)

Wat zijn de eerste ervaringen? Waar loopt men in de praktijk tegen aan? Dit seminar gaat over de eerste implementatie perikelen op onderstaande onderwerpen. Het seminar biedt deelnemers de mogelijkheid onderling ervaringen uit te wisselen over de eerste ‘100’ dagen onder MiFID II.

Handelsplatformen onder MiFID II,
door Floortje Nagelkercke (Norton Rose Fulbright)

Handhaven van MiFID II richtlijnen,
Paul Willem (AFM) van Gerwen Gert Luiting (AFM)

Waarschuwen onder MiFID II,
door Tom Loonen (VU School of Business & Economics, Amsterdam)

Productontwikkeling onder MiFID II,
door Frank ’t Hart (Hart Advocaten)

Deelnemers aan het seminar ontvangen de bundel ‘MiFID II’ die verschenen is in de Financieel Juridische Reeks, onder redactie van Frank ’t Hart en Tom Loonen.
Dit boek is de eerste publicatie, na inwerkingtreding, waarin alle onderwerpen die er in de praktijk toe doen, aan bod komen. Naast de ontwerpen van het seminar komen in de bundel ook aan bod: governance, transaction reporting, pre and post trade transparency, vakbekwaamheidseisen, derde landenbeleid, consumer protection, research.