Studievoorlichting

Pieter de la Court
Wassenaarseweg 52
2333 AK Leiden

Welkom bij de bachelor Psychologie!

De eerste paar dagen van het eerste jaar van de bachelor Psychologie bestaan uit de introductiedagen. Op deze dagen delen we essentiële informatie met je omtrent het studieprogramma Psychologie en studeren in Leiden in het algemeen. Denk bijvoorbeeld aan uitleg over de digitale systemen die je direct de eerste dag al gaat gebruiken voor je studie. Ook krijg je informatie van de studieadviseurs over de opbouw van het studieprogramma en ondersteuning in de bachelor. Daarnaast maak je kennis met je medestudenten met wie je samen de vakken in het eerste jaar volgt. Je studentmentor begeleidt je op de eerste dag.

Je ontvangt eind augustus een mail met je persoonlijke rooster voor de Introductiedag op 4 september.

Programma 4 september

Het eerste deel van de introductiedag vindt plaats in twee verschillende groepen. Groep 1 heeft in de ochtend de informatiebijeenkomst die bestaat uit een kennismaking en uitleg over digitale systemen en praktische zaken en groep 2 in de middag. In de mail die je eind augustus ontvangt, lees je in welke groep je bent ingedeeld en in welk lokaal je wordt verwacht.

Programma ochtendgroep:

08:45 - 09:00 Inloop en ontvangst Centrale hal
09:00 - 11:00 Kennismaking en uitleg praktische zaken Lokalen (zie mail)
11:00-11:30 Pauze met drinken en snack Centrale hal
11:30, 12:30, 13:30 Optioneel: Rondleiding door het gebouw Pieter de la Court
14:30 Lopen naar het Gorlaeus Collegezalengebouw
15:15 - 17:00 Jouw eerste college: Inleiding in de Methodologie en Statistiek Gorlaeus 04/05

Programma middaggroep:

11:30- 12:00

Inloop en ontvangst met drinken en snack Centrale hal
12:00 - 14:00  Kennismaking en uitleg praktische zaken Lokalen (zie mail)
14:00 - 15:15 Pauze en lopen naar het Gorlaeus Collegezalengebouw
15:15 - 17:00 Jouw eerste college: Inleiding in de Methodologie en Statistiek

Gorlaeus 04/05

Programma 5 september

Op dinsdag 5 september heb je een voorlichtingsbijeenkomst met de studieadviseurs van de bachelor Psychologie. Tijdens de bijeenkomst hoor je wat je dit studiejaar kunt verwachten en heb je de mogelijkheid om vragen te stellen over praktische en studieadvieszaken. Waar en hoe laat de bijeenkomst is, kun je begin september in MyTimetable zien.

Welkomstpagina

Op deze pagina vond je alle informatie voor de introductiedagen. Wil je meer lezen over jouw tijd als nieuwe student aan de Universiteit Leiden? Ben je benieuwd naar tips van studenten? Bekijk dan de Welkomstpagina Bachelor Psychologie.