Studievoorlichting | Introductiedag

Steenschuur 25
2311 ES Leiden

Start je toekomst!

Ga je als eerste van je familie naar de universiteit? Of ga je in Leiden of Den Haag studeren, maar ben je niet in Nederland opgegroeid waardoor het Nederlandse onderwijs nieuw voor je is? Een mooie en spannende nieuwe stap! Maar ook een duik in het onbekende.

Voorbereid starten met studeren aan Universiteit Leiden

De Universiteit Leiden verwelkomt je graag met een speciaal introductieprogramma. Hierin maak je kennis met de universiteit, met studeren, en met andere medestudenten. Je krijgt alle informatie die je nodig hebt om je thuis te gaan voelen en succesvol te worden in deze voor jou nieuwe wereld. Daarnaast is er natuurlijk ook veel ruimte om je vragen te stellen.

Ook voor ouders/verzorgers

Ouders/verzorgers zijn ook van harte welkom, zodat zij ook weten wat studeren op de universiteit betekent en je daarbij kunnen ondersteunen tijdens je studietijd.

Programma

Er wordt op dit moment achter de schermen gewerkt aan het programma. Je kunt in ieder geval onderstaande onderdelen verwachten.  Het complete programma is hier binnenkort te vinden.

• Welkomstwoord: wat kun je verwachten?
  • Informatiemarkt met workshops in Hortus Botanicus
  • Voor jou: Lunch op het water
  • Voor je ouder/verzorger: Lunch en oudersessie
  • Mini-college: Studeren - hoe zit dat?

Contact

Heb je vragen over het programma of heb je aan andere opmerking? Je kunt de organisatie van Start je Toekomst bereiken door een mail te sturen naar: startjetoekomst@sea.leidenuniv.nl