Alumni-activiteit

Steenschuur 25
2311 ES Leiden

Inspiratie en waardevolle ontmoetingen

Op de jaarlijkse Jonge Alumni Dag kun je je weer even student wanen in het Kamerlingh Onnes Gebouw (KOG). Geen zorgen! Je hoeft niet naar college en je hoeft geen tentamens te maken, maar je kunt wel inspiratie opdoen over je carriére. Want wat wil je nou echt?

Tijdens de Jonge Alumni Dag organiseert het Jonge Alumni Netwerk (JAN) verschillende workshops die bijdragen aan persoonlijke en professionele ontwikkeling. Ook kun je ervoor kiezen om tijdens een van de workshoprondes een professionele foto te laten maken voor Linkedin; bij deze optie hoort ook een netwerk onderdeel. Deze dag wordt afgetrapt met een inspirerende lezing door niemand minder dan Nienke Wijnants en traditioneel afgesloten met een gezellige borrel.

Nienke Wijnants - Wat wil ik nou eigenlijk écht?

We leven in een fantastische tijd, waarin je ogenschijnlijk elke keuze ‘mag’ maken, kunt zijn wie je bent en doen wat je wilt. En toch voelt dat niet altijd zo. Veel jonge, hogeropgeleiden twijfelen voortdurend op ze wel op het juiste pad zitten: Wat wil ik nou echt? Waar doe ik het allemaal voor? Wie bén ik eigenlijk? Hoe komt het dat we zelfs in de huidige tijdgeest niet weten wie we zijn en wat we willen, óf, dat we het soms wel weten, maar de keuzes die daarbij passen niet durven maken?

Nienke Wijnants is psycholoog, loopbaanadviseur en schrijver van de bestseller ‘Twintigerstwijfels & dertigersdilemma’s’. Ze deed grootschalig wetenschappelijk onderzoek naar de loopbaan- en levensvragen van twintigers en dertigers en geeft in binnen- en buitenland lezingen over dit onderwerp. In deze lezing verschaft Nienke inzicht in de uitdagingen van deze tijd en inspireert ze je om weerstand te bieden aan sociale druk, om bewuster keuzes te maken en vanuit eigen overtuiging het leven te leiden wat bij jou past.

Workshops: Time Management en Onderhandelen

Onderhandelen

Ben jij wel eens een arbeidsvoorwaardengesprek uitgelopen met de gedachte ‘dat kon beter’? In deze workshop leer je verschillende tactieken om te onderhandelen in alledaagse situaties. Hoe ga je een gesprek aan met een opdrachtgever? He verdeel je verantwoordelijkheden tussen collega’s tijdens een project op werk? Maar ook, hoe onderhandel je met je partner over jullie volgende vakantiebestemming? Hans van den Berg van de Young Diplomat laat je in deze workshop zien welke factoren je kunnen beïnvloeden tijdens onderhandelingen en hoe je daarmee om kunt gaan. Denk bijvoorbeeld aan je eigen emoties of bepaalde aannames die je hebt van je gesprekspartner.  Daarnaast geeft hij tips over hoe je je het beste kunt voorbereiden op zo’n gesprek.

De Young Diplomat biedt laagdrempelige trainingen op het gebied van diplomatie en onderhandelen. Hun missie is je competenties en talenten te ontwikkelen en ervoor te zorgen dat je je doelen door middel van een soepel onderhandelingsproces kunt bereiken.

Time Management

Adriana Luns is senior managementassistente van CEO’s aan de top en is daarnaast enthousiast kantoormentor en structuurcoach via haar onderneming The Organizing Pro 4U. Zij leert jonge zakelijke professionals slimmer werken met e-mail, agenda en takenlijst, waardoor je tijd wint en meer grip hebt op je werkdag. Van haar hoor je geen theorie die zij niet zelf in de praktijk heeft getoetst.

In deze presentatie ‘Proactief plannen en organiseren’ gaat het over de basis van jouw (werk)dag: je agenda. Hoe je beter voorbereid bent op wat er verwacht en onverwacht op jou af komt. Bovendien voel je je zekerder, heb je wèl tijd voor dat spontane potje padel met vrienden en maak je je geen zorgen over deadlines.

12:00 - 12.30 Inloop
12:30 - 14.oo Plenaire opening met een lezing van Nienke Wijnants
14.00 - 14.15 Pauze
14.15 - 15.15 Workshop ronde 1 (keuze uit 3 mogelijkheden)
15.15 - 16.00 Pauze
16.00 - 17.00  Workshop ronde 2 (keuze uit 3 mogelijkheden)
17.00 - 18.00  Netwerkborrel

Datum Zaterdag 13 mei 2023
Tijd 12.00 - 18.00 uur
Locatie Kamerlingh Onnes Gebouw
Kosten €20,00
Aanmelden Schrijf je in via dit formulier
Vragen jan@alumni.leidenuniv.nl

Let op: alle onderdelen worden twee keer aangeboden (1x in ronde 1 en 1x in ronde 2), kies dus per ronde een andere workshop/activiteit. Tot en met vrijdag 5 mei kun je restitutie krijgen bij afmelding.