Voorlichtingsbijeenkomst

Sterrenwachtlaan 11
2311 GW Leiden

Nationale DenkTank

De Nationale DenkTank gelooft dat jonge denkers en doeners bij uitstek geschikt zijn om de Nederlandse maatschappij vooruit te helpen. Daarom gaan sinds 2006 in een jaarlijkse DenkTank 20 energieke en geëngageerde studenten, recent afgestudeerden en promovendi vanuit allerlei disciplines een actueel maatschappelijk probleem te lijf.

Afgelopen jaar was het thema biodiversiteitsverlies. De DenkTank 2022 onderzocht waarom we deze crisis nog niet goed aanpakken én hoe we dat kunnen veranderen. Dit deden de deelnemers in vier thema’s: de Nederlandse burger, de bouw, de productieketen en de overheid. Door hun ideeën te toetsen bij de spelers in het veld hebben ze impactvolle initiatieven, beleidsvoorstellen en campagnes ontwikkeld. Én ze hebben de kans gekregen een groot netwerk op te bouwen en hun professionele en persoonlijke vaardigheden uit te breiden.

Kom langs!

Ben je een laatstejaars bachelorstudent, masterstudent, pas afgestudeerde of promovendus? En ben je benieuwd wat de Leidse deelnemers allemaal te zeggen hebben? Of wil je misschien solliciteren voor een plekje van de DenkTank van 2023 en heb je vragen voor de deelnemers? Meld je dan aan voor de presentatieavond van de Nationale DenkTank op dinsdag 7 maart.

Een Leidse alumnus en collega vertellen die dag over hun ervaringen, welke oplossingen ze hebben bedacht en wat daar concreet mee gaat gebeuren. Er is genoeg ruimte om vragen te stellen en met de deelnemers in discussie te gaan. De presentatie en het gesprek vinden plaats om 17:15 (inloop vanaf 17:00) in de Oude Sterrewacht in Leiden.

Contact

Voor meer informatie over dit event kun je terecht bij de assessor van de Honours Academy, Maarten Kolpa: assessor@ha.leidenuniv.nl. Meer informatie over de Nationale DenkTank vind je op hun website.