Congres/symposium

Pieter de la Court

Dit evenement is gecanceled

November 25, 2022, 10:00 – 17:00, met aansluitende borrel

De corona en energiecrisis, gekoppeld aan drastische veranderingen in het klimaat en sociale transitities zoals een op handen zijnde vergrijzing van de samenleving. Het zijn trends die allemaal zijn weerslag hebben over hoe wij, - niet alleen als antropologen -, nadenken over de toekomst van ons onderwijs en onderzoek. Corona dwong ons tot lange afstandscolleges en tekende de verdere opkomst van big tech in de educationele sector. Er werd veel, ook nu nog, gesproken over hoe duurzaam de campus van de toekomst zou kunnen en moeten zijn, en of workshops en lange vluchten naar veldwerk sites nog wel van deze tijd waren, nu het ook per zoom of MS-teams kan. En wat doet de campus van de toekomst met onze ideeën over diversiteit, zijn er kansen nu we ook de verste uithoeken digitaal kunnen bereiken of sluit dit ook sommigen, meestal de meest kwetsbaren, weer uit.

De tweede Leiden Antropologische Conferentie

Op het tweede Leidse Antropologen congres turen we in onze kristallen bol en denken we met zijn allen na over niet alleen de veel bejubelde Campus van de toekomst maar zoeken we naar één met toekomst. Wat kunnen wij bijdragen aan een toekomstbestendige academie als antropologen met voelsprieten in de samenleving, en met onze kennis van pedagogieën van elders? We nodigen d gehele Leids antropologische gemeenschap, alumni en vrienden van het instituut uit om daar met ons over van gedachten te wisselen middels een programma van plenaire lezingen, workshops en rondetafelgesprekken.

More information about the programme will follow soon.