Alumni-activiteit

2311 GJ Leiden
Zaal
Telders Auditorium

Let op: Deze activiteit van het Jonge Alumni Netwerk is inmiddels uitverkocht. Je kunt je inschrijven voor de wachtlijst via deze link. Als er dan een plekje vrijkomt, nemen we contact met je op.

Kun je onverhoopt toch niet komen? Restitutie is mogelijk t/m 22 november.

Je bent jong, hoogopgeleid en hebt je leven ogenschijnlijk prima op orde. Toch voel je de druk van grote, belangrijke keuzes die je moet maken en die misschien wel levensbepalend zijn.

Ga je na je studie direct op zoek naar een baan, of toch eerst die wereldreis? Ga je voor carrière maken bij je huidige werkgever, of spring je in het diepe en begin je voor jezelf? Is dit het juiste moment voor samenwonen, trouwen of kinderen? Of toch nog een paar jaar wachten?

Alles lijkt mogelijk en we stellen hoge eisen, aan onze omgeving en onszelf. Deze uitdagende levensfase leidt regelmatig tot twijfel, keuzestress, sociale vergelijking en de vraag wie je werkelijk bent en wat je nu eigenlijk wil. Tijdens deze interactieve lezing kom je meer te weten over het dertigersdilemma en kom je erachter waar deze gevoelens van twijfel vandaan komen.

Wat kun je verwachten?

Wegens groot succes in 2018 organiseert het Jonge Alumni Netwerk voor de tweede keer een interactieve lezing over het dertigersdilemma, waarin je wordt meegenomen in de diepere oorzaken achter dit verschijnsel. De lezing zal plaatsvinden op dinsdagavond 29 november.

De lezing zal worden verzorgd door Nienke Wijnants, psycholoog, loopbaanadviseur en auteur van de boeken ‘Het dertigersdilemma’, ‘Wie ben ik en wat wil ik’ en ‘Twintigerstwijfels & Dertigersdilemma’s’. Nienke verklaart de keuzestress, sociale druk en zingevingsvragen die rond de dertig de kop op steken en geeft tips om hiermee om te gaan. Maar bovenal inspireert ze om juist in deze uitdagende levensfase weerstand te bieden aan sociale vergelijking, om bewuster keuzes te maken en vanuit eigen overtuiging het leven te leiden wat bij jou past.

19.15 – 19.30 uur: Inloop
19.30 – 21.00 uur: Interactieve lezing door Nienke Wijnants
21.00 – 22.00 uur: Napraten tijdens de afsluitende borrel

Meer info en aanmelden

Dit event is toegankelijk voor alle jonge alumni (t/m 35 jaar) van de Universiteit Leiden.

Datum Dinsdag 29 november
Tijd 19.30 – 22.00 uur
Locatie Telders Auditorium (Academiegebouw)
Kosten €10
Aanmelden Meld je hier aan

Over Nienke Wijnants

Nienke Wijnants is psycholoog, loopbaanadviseur en schrijver. Vanaf 2003 deed ze grootschalig wetenschappelijk onderzoek onder jonge hogeropgeleiden, die gebukt gaat onder keuzestress, sociale vergelijking en de hang naar een perfect leven. De resultaten hiervan beschreef ze in haar veelgeprezen bestseller 'Het dertigersdilemma'.

Hieropvolgend verlegde Wijnants vanaf 2010 haar aandacht naar existentiële- en zingevingsvragen, die de veroorzaker van de twijfels en onzekerheden van millennials (b)lijken te zijn. In 2013 verscheen hierover het boek Wie ben ik en wat wil ik?.