Wavelength 2022

Leiden
Wavelength

Vernieuwd muziekfestival in Bio Science Park

Op zaterdagavond 15 oktober vindt in Leiden de eerste editie plaats van het vernieuwde muziekfestival WAVELENGTH.

Tijdens dit festival verandert het Leiden Bio Science Park voor een avond in een podium voor bijzondere muziek, uitgevoerd door nationale en internationale musici.

Het programma van WAVELENGTH 2022 beslaat composities van Michael Gordon, Aart Strootman, Qasim Naqvi en een wereldpremière van componist Enrico Ferri gespeeld door het
Mallet Collective, Duplum Duo en cellist Alistair Sung.

Op het Bio Science Park, gelegen tussen Leiden Centraal en Corpus, doen tientallen bedrijven en instituten op gebied van biotechnologie onderzoek. Doorgaans komt hier weinig publiek en het is dus een bijzondere plek voor een muziekfestival.

Op 15 oktober wordt het muziekminnende publiek meegenomen naar een van de nieuwste gebouwen van dit fascinerende deel van de stad.

Programmeur Aart Strootman: “Het is een spannend programma, zowel de muziek als de locatie van WAVELENGTH 2022 is toegesneden op een nieuwsgierig publiek.”

Kunst en kennis

WAVELENGTH is een jaarlijks festival van Musici Leiden onder leiding van Merle Scheske en Aart Strootman. Het wordt mogelijk gemaakt met ondersteuning van de Ondernemers Vereniging Bio Science Park, Biopartner en de Academy of Creative and Performing Arts van de Universiteit Leiden.

Het festival maakt dit jaar deel uit van een reeks evenementen in het kader van Leiden European City of Science. WAVELENGTH richt zich op nieuwe muziek en nieuwsgierige oren.

Kaartverkoop
Tickets à € 15,-(studenten € 7,50,-) zijn te koop via de website van het festival.

Meer informatie over het programma vind je op de website.