Festival

Wijsneus Festival - Kenniscentrum Psychologie en Economisch Gedrag

vrijdag 16 september 2022
Toelichting
Georganiseerd in samenwerking met Leiden European City of Science en Vrienden van de Leidse Hout
Muziektent de Waterlelie achter Theehuis-Eethuis 'De Leidse Hout'
Houtlaan 100
2334 CL Leiden

Kom gezellig rondneuzen! Dan maken we je wegwijs in hoe wij als mensen keuzes maken en waarom we bepaalde dingen voelen, denken en doen.

Wat

Op vrijdagmiddag 16 September 2022 organiseren het Kenniscentrum voor Psychologie en Economisch Gedrag en de Universiteit Leiden het kleinschalige Wijsneus Festival in Park de Leidse Hout.

Zo gaan we in op volgende vragen door middel van experimentjes en korte praatjes: Kunnen we goed inschatten of een verdachte op camera schuldig of juist onschuldig is? Hoe zinvol is het om mensen te straffen als ze de kantjes ervan aflopen? Heb jij wel eens je hartslag op een hartfilmpje gezien? En hoe gaan we met ons afval om in de natuur?

Programma

• Test jezelf bij verschillende experimentjes. Zo kun je je eigen hartfilmpje maken! (Experimentjes zijn zowel Engels als Nederlandstalig).
  • Luister naar korte praatjes van gedragswetenschappers Welmer Molenmaker, Henk Staats en Anouk van der Weiden van de Universiteit Leiden.(Praatjes zijn allen Nederlandstalig).
  • Laat je verrassen door Rich Magic de illusionist.
  • Geniet van live muziek van de band Moon About en gitaristen Jens, Mees en Stefan
  • Lekkere hapjes en drankjes van het Theehuis.

Het wordt een interessante middag vol verrassende inzichten voor jong en oud, leuke muziek, hapjes en drankjes.

Waar

De Leidse Hout, rondom de muziektent (“de Waterlelie”) achter het Theehuis.

Wanneer

Vrijdagmiddag 16 september van 15:00 tot 19:00 uur.

Toegang

Het evenement is gratis en toegankelijk voor iedereen.

Georganiseerd in samenwerking met Leiden European City of Science en Vrienden van de Leidse Hout

Meer informatie over KCPEG