Afrika-Studiecentrum Leiden 75 jaar!

donderdag 8 september 2022
Museum Volkenkunde
Steenstraat 1
2312 BS Leiden

Het Afrika-Studiecentrum Leiden bestaat 75 jaar! Het ASCL is op 12 augustus 1947 opgericht als Afrika-Instituut, later hernoemd naar Afrika-Studiecentrum. Op 8 september wordt dit groots gevierd in het Museum Volkenkunde.

• Jan Abbink en Chibuike Uche over 75 jaar Afrika-onderzoek
  • Rondetafelgesprek met maatschappelijke partners
  • Ontwikkelingen in 75 jaar Africana verzamelen
  • Uitreiking van de Africa Thesis Award 2021 aan de winnares Tamia Botes, (University of Witwatersrand), voor haar scriptie 'Where have the midwives gone? Everyday histories of voetvroue in Johannesburg'.
  • Rondetafelgesprek met alumni van African Studies: wat heeft African Studies hen gebracht en hoe zien zij de toekomst van het continent en de landen waarin ze werken?
  • Muziek!

Tijdens de pauzes presenteren ASCL-onderzoekers hun onderzoeks- en onderwijservaringen en zijn bijzondere items uit de bibliotheekcollectie te zien.

Meer informatie en aanmelden

Het volledige programma vindt u hier. Meer informatie over het event op de ASCL website.

Aanmelding: stuur een e-mail naar asc@asc.leidenuniv.nl, met als onderwerp '75th Anniversary', en geef aan of u het evenement fysiek in Leiden of online wilt bijwonen.