Festival

Hortus botanicus
Rapenburg 73
2311 GJ Leiden

Deze zomer kun je op woensdagavonden, van 18.00-21.00 uur, genieten van de botanische tuin in avondsfeer én van groene en gezonde activiteiten.

In juni, juli en augustus organiseert de Hortus botanicus Leiden elke woensdagavond een ontspannend en verdiepend programma, met o.a. yoga, meditatielessen, lezingen en activiteiten rondom de zomertentoonstelling Groen Vakmanschap. Bent je student van de Universiteit Leiden? Dan heb je vrij toegang. Maak een romantische wandeling in de schemering, geniet van de geurende bloemenpracht en komt tot rust in de Leidse Hortus.

De gehele programmering kun je vinden in de agenda. Inschrijven voor activiteiten is wel noodzakelijk, de inschrijflinks vindt je in de respectievelijke agendaitems. Ook het terras van het café gaat op woensdagavond open voor een lekkere daghap, soep, salade of sandwich van de kaart. Een hapje eten in de tuin kan ook, bel of mail het Hortus Grand Café om een picknickkrat te reserveren en deze mee te nemen in de tuin. Reserveer hier alvast een tafel en bekijk het menu.

Je kunt de Hortus botanicus Leiden deze zomer ook betreden via de tweede entree bij de Sterrewacht. Zo kun je een bezoek aan de botanische tuin gemakkelijk combineren met een wandeling in het Singelpark. De openingstijden van de ingang zijn: woensdag, vrijdag, zaterdag en zondag van 10:00 – 17:00 uur. Op woensdagavond is de ingang geopend tussen 18:00 en 21:00.

Wij wensen je zalige zomeravonden in de Hortus botanicus Leiden toe.