Alumni-activiteit | Activiteit voor professionals op het LBSP

LBSP Career Orientation Speeddates: vertel studenten over jouw werk op het LBSP

vrijdag 22 april 2022
Leiden Bio Science Park (precieze locatie nog niet bekend)

Kom studenten vertellen over jouw werk op het Leiden Bio Science Park!

Misschien herken je het wel: als student voelt het werkende leven als een ver-van-je-bed show. Wat houdt het in om te werken? Hoe kom je erachter wat bij jou past en wat niet? In hoeverre hebben de keuzes die je als starter op de arbeidsmarkt maakt invloed op je carrière? Loopbaanadviseurs en bedrijfsbezoeken kunnen studenten hier natuurlijk veel over vertellen, maar de meeste indruk maakt toch een ervaringsdeskundige.

LBSP Career Orientation Speeddates

Tijdens de gezellige afsluitende netwerkborrel van de Bio Science Park Excursie, willen de faculteit W&N en het LUMC studenten graag in contact brengen met alumni en anderen die op het Leiden Bio Science Park werken voor een eenmalig gesprek over hun bedrijf, baan en loopbaan tot nu toe.

Deze gesprekken zijn in de vorm van groepsspeeddates in een gemoedelijke sfeer. Naast het leren over iemands loopbaan, is het doel van deze speeddates ook om studenten te leren een netwerkgesprek te voeren. Als hulp zullen er kaarten met interessante career vragen op tafel liggen. De voertaal is Engels, maar als het hele groepje Nederlandstalig is kan er natuurlijk Nederlands gesproken worden.

Werk je in het Leiden Bio Science Park?

Dan zijn we op zoek naar jou! Wij zouden het geweldig vinden als jij tijdens de gezellige afsluitende netwerkborrel van de Bio Science Park Excursie studenten wil vertellen over jouw bedrijf, wat je baan inhoudt en hoe jouw loopbaan tot nu verlopen is.

Career orientation speedates

Bio Science Park Excursie

Sinds 2015 organiseert de stichting Bètabanenmarkt, naast hun grote jaarlijkse career event 'de Bètabanenmarkt' in het Gorlaeusgebouw, ook een excursie voor studenten naar de bedrijven op het Leiden Bio Science Park. Studenten van de faculteit W&N en van de opleiding Biomedische Wetenschappen (LUMC) geven zich hiervoor vrijwillig op. Tijdens de excursie maken ze tijdens een ochtend vol presentaties kennis met een aantal start-ups op het park en daarna gaan ze op bezoek bij een aantal grotere bedrijven en krijgen daar een rondleiding. Aan het einde van dag verzamelen alle deelnemers voor een netwerkborrel, waar ze met alumni kunnen praten die op het park werken. Er is plek voor in totaal 150 studenten van de faculteit W&N, de opleiding Biomedische Wetenschappen (LUMC) en Hogeschool Leiden.