Kennis & Cultuur Debat

maandag 14 maart 2022
Gebr. De Nobel, Marktsteeg 4-8, Leiden

Op 14, 15 en 16 maart zijn de gemeenteraadsverkiezingen. Een mooie gelegenheid om de kernwaarden van Leiden, stad van Kennis en Cultuur, te bespreken met de politieke partijen. Op 14 maart organiseert Stichting Kunst en Kennis Promotie Leiden daarom namens Cultuurfonds Leiden, Universiteit Leiden, Leiden&Partners en Leiden Kennisstad een debat dat focust op deze kernwaarden. De avond zal anders zijn dan andere debatten: PS|theater zal op geheel eigen wijze de gesprekken inleiden met vraagstukken en verhalen die in de kennis- en cultuursectoren leven.

Zo gaan we met elkaar het gesprek aan over hoe we de komende vier jaar verder invulling willen geven aan de stad van kennis en cultuur. Welke ruimte willen we geven aan onze ambitieuze kennisinstellingen en cultuursector? In welke mate willen de partijen het makersklimaat versterken en investeren in (cultuur)educatie? Onder andere deze vraagstukken zullen centraal staan tijdens deze avond die zal plaatsvinden in de 'huiskamer' van Gebr. De Nobel.

Met een staand publiek en geopende bar zal er een informele sfeer ontstaan om samen te reflecteren op het adagium van de stad. Dit, zodat de cultuurmaker, de student, de wetenschapper en alle andere cultuur en kennis-minnende inwoners een geïnformeerde en weloverwogen stem kunnen uitbrengen.

Vragen? Neem contact op met lois@cultuurfondsleiden.nl.