Logo Universiteit Leiden.

Virusevolutie: klaar terwijl u wacht

Type gastles
digitale gastles
Taal
Lesduur
1 lesuur (50 min.) 2 lesuren (100 min.)
Interesse(s)
gezondheid
Docenten
Eveline Hoebe  (Docent academische vaardigheden) Eric Snijder  (Hoogleraar Medische Microbiologie, in het bijzonder de moleculaire virologie)

Toelichting

Virussen zijn overal en zitten niet stil; denk aan oude bekenden zoals de griep en exotische nieuwkomers als ebola. Eric Snijder (Biomedische Wetenschappen) en Eveline Hoebe (Bio-farmaceutische Wetenschappen) weten er alles van en vertellen in deze les hoe virussen zich evolueren en wat we kunnen doen om de gevolgen van virusuitbraken te beperken.

Digitale gastlessen behandelen in een 10 minuten durende video wetenschappelijke vraagstukken over maatschappelijk relevante thema’s. Met de activerende werkvormen in de bijgeleverde docenthandleiding beslaat deze digitale gastles 1 lesuur.