Logo Universiteit Leiden.

Videofragmenten doeltaal-voertaal bij Duits

In samenwerking met het Duitsland Instituut Amsterdam en Leraar 24 is een website samengesteld met 10 videofragmenten rond het gebruik van Duits als voertaal in de les.

Het Expertisecentrum mvt heeft in samenwerking met het Duitsland Instituut Amsterdam en Leraar 24  een website samengesteld met 10 videofragmenten van lessen Duits. De opnames zijn gemaakt op twee Nederlandse scholen, tijdens onderbouw- en bovenbouwlessen en illustreren het gebruik van het doeltaal-voertaalprincipe. De begeleidende teksten bevatten ook links naar artikelen en overige bronnen. De fragmenten zijn in eerste instantie bedoeld voor opleiders, studenten en docenten Duits, maar kunnen ook worden gebruikt als voorbeeld van doeltaal-voertaal in algemene colleges vakdidactiek.