Logo Universiteit Leiden.

nl en

Scriptieprijs

Levende Talen en het Expertisecentrum mvt hebben in 2009 de Gerard Westhoff-Taaldidactiekprijs ingesteld voor de beste scriptie op het gebied van vreemdetalendidactiek (in brede zin, inclusief de didactiek van literatuur en cultuur), geschreven door studenten aan Nederlandse lerarenopleidingen. Voor de prijs is een bedrag van 500 euro beschikbaar.

Winnaars:

Juryrapport

Winnaar: Kees van Ruremonde (Universiteit van Utrecht, lerarenopleiding Duits), Das Ruhrgebiet 'lernen', scriptie met lessenserie

Eervolle vermelding: Connie Helder, Michelle de Kleijn en Sanne Roosjen (Hogeschool van Amsterdam), I think, therefore I talk

Juryrapport

Winnaar: Clauadia Onstein (Hogeschool Arnhem en Nijmegen, lerarenopleiding Frans), Leesvaardigheidsonderwijs op de iPad

Eervolle vermelding: Alissa den Drijver (Hogeschool van Amsterdam, lerarenopleiding Frans), Je parle un petit peu francais

Juryrapport

Winaar: Dingena Blankenstein (Radboud Universiteit Nijmegen, lerarenopleiding Spaans), Observerend leren bij spreekvaardigheid Spaans in 4vwo - Overzicht door focus (zie ook de bijlagen). 

Juryrapport

Winnaar: Lisanne van de Vinne (Hogeschool Arnhem en Nijmegen, lerarenopleiding Frans), Lezen onder de loep

Juryrapport

Winnaar: Eline van Moorsel (Universiteit van Amsterdam, Interfacultaire Lerarenopleidingen) toegekend, Speeddaten als werkvorm ter verhoging van self-efficacy bij gespreksvaardigheid Frans. 

Eervolle vermelding: Maurien Burger (Radboud Universiteit Nijmegen, Instituut voor Leraar en School), Spreekvaardigheidsonderwijs mét ICT. Leuker, interessanter, beter, eigentijdser? 

Juryrapport

Winnaar: Annelies Haijma (Hogeschool van Amsterdam), 'Duiken in een taalbad'-  Onderzoek naar het gebruik van de doeltaal als voertaal op het Regius College

Eervolle vermelding: Merlijn van Giesbergen (Fontys Lerarenopleidingen Tilburg), ‘Je n’ose pas’ – Spreekangst bij Frans 

Juryrapport

Winnaar: Annika Groeneveld (Hogeschool van Amsterdam), Adjective or Adverb? Grammatical Terminology in the Foreign Language Classroom 

Tweede prijs aan Corina Pelgrim (Radboud Universiteit), De invloed van samenwerkend leren in het leesstrategieonderwijs op de motivatie en de resultaten voor leesvaardigheid bij leerlingen in de eindexamenklas havo en vwo.

Juryrapport

Winnaar: Pieter van Duijvenbooden (Hogeschool van Amsterdam, Domein Onderwijs en Opvoeding) 

Aanmoedigingsprijs: Susanne Mehlkopf (InHolland)

Juryrapport