Logo Universiteit Leiden.

Blok C: Explore, create, belong

Hoorcolleges en werkgroepen horen bij het leven van een student. In blok C duik je de collegezalen in, ontdek je waar jouw wetenschappelijke interesses liggen en ontplooi je je identiteit als aankomende student.

In dit blok verdiep je wetenschappelijke kennis door middel van thematische hoorcolleges. Je zult ontdekken hoe wetenschappelijke kennis over brede thema’s als opvoeding, duurzaamheid, religie, sport en burgerschap verbonden zijn met jouw dagelijks leven en met de universiteit. Aan bepaalde hoorcolleges gaan skills seminars vooraf waarin je verschillende vaardigheden zult trainen, zoals spreken in het openbaar, onderhandelen of academisch schrijven. Het overkoepelende thema van alle sessies van dit blok is ‘identiteit en verbondenheid’.

Niveau: 100