Logo Universiteit Leiden.

International Day of Light

woensdag 16 mei 2018
Toelichting
De ingang van het bezoekerscentrum is te vinden aan het eind van de Hortus Botanicus
Bezoekadres
Bezoekerscentrum Oude Sterrewacht

Logo International Day of Light. CC BY 4.0

Op 16 mei vindt de internationale dag van het licht plaats. Dit is een initiatief van UNESCO om aandacht te geven aan de belangrijke rol van licht in wetenschap, kunst, cultuur, geneeskunde, communicatie en duurzaamheid en energie. Over de hele wereld organizeren organisaties, musea en universiteiten speciale activiteiten die met licht te maken hebben.

Licht speelt binnen de sterrenkunde een ontzettend belangrijke rol. Door met telescopen te kijken naar het licht dat uit het heelal de aarde bereikt, leren we elke dag meer over waar het heelal uit is opgebouwd en hoe de wetten van de natuur in het heelal tot uiting komen.

In het bezoekerscentrum van de Oude Sterrewacht kan je op woensdag 16 mei een aantal proefjes en experimenten doen die interessante aspecten en effecten van licht laten zien! Deze proefjes zijn vooral leuk voor kinderen, maar volwassenen kunnen er ook wat van opsteken.

Entree tot het bezoekerscentrum is gratis, zolang je een geldig toegangsbewijs tot de hortus botanicus hebt.

Lees meer over de internationale dag van het licht.