Logo Universiteit Leiden.

Nationale Sterrenkijkdagen

zaterdag 24 februari 2018 - zondag 25 februari 2018
Zaterdag 24 februari: 14:00 tot 23:00. Zondag 25 februari: 14:00 tot 22:00.
Oude Sterrewacht
Sterrenwachtlaan 11
2311 GW Leiden

In het weekend van 23, 24 en 25 februari vinden in Nederland de nationale sterrenkijkdagen plaats. Ook Leiden doet dit jaar met de Oude Sterrewacht mee aan dit evenement. Op zaterdag de 24e van 14:00 tot 23:00 en op zondag de 25e van 14:00 tot 22:00 is de Oude Sterrewacht open voor publiek. Tijdens deze twee dagen valt er genoeg te beleven in ons historische pand.

Tijdens het weekend is het mogelijk om:

• door het historische pand rond te lopen.
  • door de antieke telescopen te kijken.
  • het lichtlaboratorium te verkennen.
  • het planetarium te bezichtigen.
  • door een boekenstand te neuzen.
  • vragen te stellen aan sterrenkundigen.

Voor kinderen is er een speciale knutselhoek opgezet waarin ook een tekenwedstrijd gehouden zal worden!

Iedereen is welkom en de toegang is gratis. Reserveren is niet nodig.

De sterrenkijkdagen in Leiden worden gecoördineerd door de amateur groep Werkgroep Leidse Sterrewacht en bijgestaan door de leden van de LWSK, JWG en de studenten van Kaiser. Zonder hen zou het organiseren van dit evenement onmogelijk zijn!