Logo Universiteit Leiden.

Unsplash.com

Studenten inspireren elkaar in nieuw honoursmagazine

Kinderen mogen binnen afzienbare tijd weer naar school toe, maar studenten hebben minder geluk: de Universiteit Leiden zal de rest van het studiejaar digitaal lesgeven. Nóg langer in thuisisolatie, hoe hou je dat vol? In een online magazine voorzien honoursstudenten elkaar van tips en inspiratie.

In tijden van social distancing is het lastig om je met anderen verbonden te voelen. Daarom besloot de Honours Academy haar studenten een platform te geven waar ze hun creativiteit kwijtkunnen en elkaar kunnen inspireren, zodat ze toch wat voor elkaar kunnen betekenen. De academie vroeg hen om te vertellen hoe zij de coronatijd doorkomen, en aan die oproep hebben deelnemers van uiteenlopende programma’s gehoor gegeven. Hun inzendingen zijn nu samengebundeld in een magazine.

Met een gedeelde afspeellijst, zelfgeschreven teksten en tips voor series, boeken en doe-het-zelven, staat er voor ieder wat wils in het virtuele blad. Bovendien hebben de meeste studenten een korte motivering geschreven, waarmee lezers het verhaal achter de inzending leren kennen. De inzendingen en hun toelichtingen zijn te vinden op www.honoursmagazine.nl – zolang de quarantaine strekt.

Tekst: Michiel Knoester
Mail de redactie