Logo Universiteit Leiden.

Oude Sterrewacht
Sterrenwachtlaan 11
2311 GW Leiden

Mocht u niet precies weten wat sterren of planeten zijn, laat staan het verschil daartussen, dan is dat probleem na vanavond opgelost.U snapt waarom u veel meer sterren ziet dan planeten, u kent hun fysieke eigenschappen, hun omvang, hun plek in de kosmos. U weet hoe sterren en planeten ontstaan en weet waarom sterren licht geven en planeten niet. Na vanavond kijkt u op een andere manier naar boven.

Marjan Benninck heeft haar hele leven al een brede belangstelling, onder andere in natuurwetenschappen (met name astronomie), politiek & culturele diversiteit en kunst (dans en toneel). Na haar afstuderen is zij ondermeer voor het Ministerie van Buitenlandse Zaken werkzaam geweest in ontwikkelingssamenwerking. Sinds 2011 is zij lid van de Leidse Weer- en Sterrekundige Kring (LWSK). Daarnaast is zij sinds 2015 ook enthousiast lid van de Werkgroep Leidse Sterrewacht (WLS) . Ze is betrokken bij de publieksactiviteiten van de werkgroep en heeft een grote bijdrage geleverd aan de huidige opzet van het avondje sterrewacht. Zij mag graag haar kennis en enthousiasme over het heelal delen met het publiek.