Logo Universiteit Leiden.

Voor wie is Cool Little Kids?

Meld je nu aan voor het Cool Little Kids project!

Kan ik meedoen?

1. Heb je een kind van 3-6 jaar oud?

2. Heeft jouw kind van nature meer last van verlegenheid of angst in vergelijking met leeftijdsgenootjes?* Dat kan van alles zijn, bijvoorbeeld:

• Het vaak lastig vinden om niet bij papa of mama te zij
  • Vaak bang zijn om (alleen) te gaan slapen
  • Niet goed durven omgaan met (onbekende) volwassenen en/of kinderen
  • Vaak bang zijn voor nieuwe dingen zoals zwemmen of een feestje

3. Is jouw kind niet onder behandeling voor angstproblemen?

4. Spreek je de Nederlandse taal?

* Je kunt met deze korte vragenlijst erachter komen of jouw kind meer verlegen is dan zijn of haar leeftijdsgenootjes.

Dan nodigen wij je uit om deel te nemen aan het project!

Je kunt je zich zonder verplichtingen aanmelden via deze website.

Meld je hier aan

Waarom meedoen?

Meedoen aan het Cool Little Kids project biedt voordelen voor jou en je kind:

• Je komt erachter of jouw kind mogelijk gevoeliger is om op latere leeftijd angstproblemen te ontwikkelen.
  • Je volgt een programma dat je handvatten geeft om jouw kind meer zelfvertrouwen te laten ontwikkelen om zo (mogelijk) het verlegen en angstige gedrag bij jouw kind te voorkomen en te verminderen.
  • Je krijgt de mogelijkheid om mee te denken over dit programma en deze te verbeteren.

In het kort:

Met jouw deelname bescherm je jouw kind en help je ons om andere kinderen te beschermen tegen de mogelijke ontwikkeling van angstproblemen. Met jouw samenwerking kunnen wij ons nieuwe programma onderzoeken en verbeteren, zodat deze in de toekomst beschikbaar zijn voor alle ouders met kinderen die erg verlegen of angstig zijn!

Eerst meer weten?

Wil je eerst meer lezen over de programma's of het onderzoek? Lees dan verder op deze website of neem contact met ons op!