Logo Universiteit Leiden.

Over ons

Het Dual PhD Centre bestaat om een bijzondere groep promovendi aan de Universiteit Leiden extra ondersteuning te bieden: de duale promovendi.

Duale promovendi zijn professionals die met minstens één been midden in hun beroepspraktijk staan en met een ander been midden in de wetenschap. Zij voeren promotieonderzoek uit, waarin een thema uit de beroepspraktijk centraal staat, zonder dat er concessies worden gedaan aan de academische kwaliteit terwijl ze ook nog eens actief zijn in een drukke baan.

Op veel universiteiten wordt geen extra aandacht besteed aan deze bijzondere onderzoekers, maar de Universiteit Leiden pakt dat anders aan. De universiteit ziet duale promovendi als belangrijke schakels tussen maatschappij en academie: zij brengen belangwekkende vragen het academisch onderzoek in en zorgen er ook voor dat academische kennis snel gaat circuleren in hun beroepspraktijk.

Een overzicht van alle medewerkers en duale promovendi kunt u hier vinden.