Logo Universiteit Leiden.

nl en

Publicaties

Nieuwsbrieven

Nieuwsbrief BeGRP februari 2024
Nieuwsbrief BeGRP juni 2023
Nieuwsbrief BeGRP juli 2022

Eindrapport: Perspectief nemen bij gedragsproblemen

Hoe perspectief nemen door leraren kan bijdragen aan sensitieve handelingsstrategieën en een vergrote competentiebeleving ten aanzien van leerlingen met gedragsproblemen.

Download het eindrapport ››

Door de bril van de leerling

Waarom gedraagt die ene leerling zich zo lastig? Reflectie in zes stappen laat je dat beter begrijpen.

Lees verder op Didactief.nl ››

Leerkrachten ondersteunen zichzelf en elkaar bij probleemgedrag in de klas

Gedrag van leerlingen is niet altijd makkelijk te begrijpen. Leerlingen zijn niet uitgerust met een schermpje waarop je af kan lezen wat ze denken, hoe ze zich voelen of waarom ze iets doen. Hoe kunnen leerkrachten zichzelf en elkaar hierin ondersteunen?

Lees verder op LeidenPedagogiekBlog.nl ››

Deze website maakt gebruik van cookies.