Logo Universiteit Leiden.

Grote Taaldag 2018 prijswinnaars

Op het Taalgala, de feestelijke afsluiting van de Grote Taaldag, zijn er ook dit jaar weer de AVT/ANéLA Dissertatieprijs en de LOT Populariseringsprijs uitgereikt.

AVT/ANéLA Dissertatieprijs 2017

De winnaar van de AVT/ANéLA Dissertatieprijs is: Kobie van Krieken (Radboud Universiteit Nijmegen) met haar proefschrift "Linguistic viewpoint in crime news narratives: Form, function and impact".

De AVT feliciteert haar van harte met de overwinning. Het juryrapport is hier te lezen.

De twee andere genomineerde dissertaties waren

• Heidi Klockmann "The Design of Semi-lexicality: Evidence from Case and Agreement in the Nominal Domain"
  • Kasper Kok "The status of gesture in cognitive-functional models of grammar"

Voor de AVT/ANéLA Dissertatieprijs 2017 kwamen in aanmerking alle dissertaties verdedigd tussen 16 juli 2016 en 15 juli 2017.

De jury bestond dit jaar uit:

• Ans van Kemenade (Radboud Universiteit, juryvoorzitter)
  • Marianne Starren (Radboud Universiteit)
  • Martijn Goudbeek (Universiteit Tilburg)
  • Amos van Gelderen (Universiteit van Amsterdam)
  • Arie Verhagen (Universiteit Leiden)

Het reglement van de AVT/ANéLA dissertatieprijs vindt u hier.

Secretaris van de jury was dr. Nivja de Jong (namens het ANéLA-bestuur). De tweede secretaris was dr. Lotte Hogeweg (namens het AvT-bestuur). Voor meer informatie over de AVT/ANéLA-dissertatieprijs 2016 kunt u contact opnemen met Nivja of Lotte.

LOT Populariseringsprijs

De LOT-Populariseringsprijs gaat dit jaar aan Sharon Unsworth en Gerrit Jan Kootstra voor hun project "Meertaligheid in beeld brengen op de basisschool". Van harte gefeliciteerd!