Logo Universiteit Leiden.

September, februari
Instructietaal

Cursusbeschrijving

Doel van deze basiscursus is het ontwikkelen en vergroten van vaardigheid in het schrijven van bijvoorbeeld verslagen en artikelen in het Engels. Het gaat hierbij om taalgebruik dat niet alleen correct is, maar ook doeltreffend en passend voor Engelse wetenschappelijke teksten. Naast grammatica en woordgebruik wordt veel aandacht besteed aan de schrijfstrategieƫn die kenmerkend zijn voor Engelse teksten over academische onderwerpen. We gaan ervan uit dat u al enige ervaring hebt in het schrijven van wetenschappelijke teksten in uw eigen taal, maar ook in het Engels makkelijk leesbare teksten wilt produceren.

• Informatie doeltreffend ordenen
  • IdeeĆ«n en argumenten vloeiend in elkaar laten overlopen
  • Kritisch kijken naar eigen werk
  • Duidelijk en beknopt schrijven
  • Juiste accenten leggen in de tekst

Maatwerk en in-company training

Deze cursus kan ook worden aangeboden in de vorm van een maatwerk of in-company training, voor meer informatie kunt u contact opnemen met onze maatwerk afdeling.

Cursusmateriaal

• Swales, J.M., en C.B. Feak, Academic writing for graduate students: Essential Tasks and Skills (third edition), University of Michigan Press.

Doelgroepen en toelatingseisen

Deze cursus is bedoeld voor wetenschappers die werken aan artikelen voor publicatie in een wetenschappelijk tijdschrift. De voertaal tijdens de bijeenkomsten is Engels. Het vereiste taalvaardigheidsniveau Engels is B2.2 of hoger volgens het Common European Framework of Reference for Languages.

U wordt nadrukkelijk geadviseerd de instaptoets af te leggen om te bepalen welke cursus aansluit op uw niveau. Dit kan gemakkelijk thuis via de online niveaubepalingstoets. Bij twijfel over het juiste niveau kunt u contact met ons opnemen: 071-5272332 / talencentrum@hum.leidenuniv.nl.

PhD studenten kunnen zich aanmelden voor andere cursussen Academic Writing.

Overige informatie

• Het maximaal aantal deelnemers voor deze cursus is 12.
  • Wanneer er onverhoopt lessen gedurende de cursus uitvallen, zullen deze aan het einde van de reeks worden ingehaald. Houdt u er rekening mee dat in dit geval de cursus een week later eindigt.
  • Het niveau van de cursus wordt aangeduid in termen van het Common European Framework of Reference for Languages.