Logo Universiteit Leiden.

Ervaringen van onze cursisten

Lees hieronder de ervaringen van onze studenten die het afgelopen semester een (online) cursus bij het Academisch Talencentrum hebben gevolgd.

Italiaans 1

"Online onderwijs was bijna even leuk als klassikaal; goed te volgen, ook leerzaam. Online onderwijs zal mij er niet van weerhouden om mij weer in te schrijven voor de vervolgcursus. We hadden een enthousiasmerende docent die met veel plezier lesgeeft. Zij is vriendelijk, reageert altijd goed op vragen en betrekt iedereen goed bij de les. Ook brengt ze veel variatie aan in de les. Een uitstekende docente!"

Engels 5

"Ik heb nu 2 cursussen bij ATC gevolgd en ik vind het bijzonder hoe de docent de klas motiveert en betrekt en al helemaal na de omschakeling op online lesgeven!"

Arabisch 1

"Heel fijne cursus, prettige lesmethode. Jammer dat we niet meer live les konden krijgen met corona, maar respect voor hoe snel jullie de online classroom hebben opgetuigd. De docent is echt goud. Wat een lieve, kundige en fijne docent. Buitengewoon respectvol naar alle studenten en ze heeft ons echt veel kennis en plezier bijgebracht over de Arabische wereld. Ik hoop haar bij een volgende cursus weer te zien."

Zweeds 3

"De docent deed extra haar best om de online lessen leuk te maken. Ze was altijd heel goed voorbereid met bijvoorbeeld liedjes, teksten, en dobbelstenen met plaatjes waar we een verhaal over moesten schrijven. Door haar was de sfeer heel fijn en informeel en je leerde heel veel. Mede dankzij haar was Zweeds steeds een hoogtepunt van de week!"

Russisch 1

"Het online onderwijs werd bij deze cursus heel goed aangepakt! Russisch 1 biedt een leuke en leerzame kennismaking met de Russische taal onder leiding van een enthousiaste docente die je stimuleert om actief te participeren."

Spaans 1

"Een voordeel van online onderwijs: op de momenten dat iemand anders dan mezelf aan de beurt was om een zin of woord op te noemen, kon ik zelf gewoon meepraten en ook oefenen omdat ik de microfoon toch op stil had. Dus wellicht heb ik hierdoor iets meer hardop uitgesproken dan in de echte klas. Daarnaast comfortabel thuis in trainingsbroek met thee!"

Nederlands 1

"I was uncertain a language course could take place online but I was wrong. It was excellent. It's so well organized; we can jump into the class from anywhere. There is less distraction (side-talk) as people only go off-mute when they have a question. Breakout rooms offer a more quiet environment to speak than a class room. Only disadvantage is that we lose some social contact with other participants."