Logo Universiteit Leiden.

RCS Lecture series

De Faculteit Religie, Cultuur en Maatschappij van de Rijksuniversiteit Groningen organiseert een lezingenserie genaamd 'Religion Matters'. Tijdens deze serie wordt onderzoek van de faculteit over uiteenlopende onderwerpen aan een breder publiek gepresenteerd.

Waarom verdiepten 16e-eeuwse christenen zich in de Islam? Wat deden robots in middeleeuwse tuinen? Welke rol speelt levensbeschouwing in de Nederlandse stikstofcrisis? Wat betekent fancultuur voor fanfiction schrijvers? Welke inzichten kunnen middeleeuwse anti-Joodse manuscripten ons nu bieden?

Tijdens maandelijkse publiekslezingen zullen onderzoekers van de Faculteit voor Religie, Cultuur en Maatschappij deze vragen beantwoorden. Zo belichten ze de uiteenlopende onderwerpen die door leden van onze Graduate School onderzocht worden. Aan het eind van iedere lezing is er een (gratis) borrel.

• Planning: woensdagen, 17:00-18:00 (zie bijlage voor de precieze data en details)
  • Locatie: Oude Zittingezaal, Oude Boteringestraat 38, Groningen
  • Toegang: gratis