Logo Universiteit Leiden.

nl en

Masterclass Effectieve Crisiscommunicatie

Niemand zit er op te wachten, maar iedereen weet dat het kan gebeuren: een crisis. De reputatie van je organisatie wordt plotseling bedreigd. De essentie van e­ffectieve crisiscommunicatie is goede voorbereiding, maar waar begin je? En hoe begin je? En met wie? In deze masterclass gaan we in op effectief stakeholdermanagement tijdens een crisis. Wat is de rol van de Public Affairs professional in het crisisteam?

Lukas Burgering, zelf zeer ervaren in crisismanagement, biedt een kader voor elke organisatie om zich goed voor te bereiden op de dag waarop niemand zit te wachten. Daarnaast bereidt iedere deelnemer zich voor aan de hand van een casus, die in het middagdeel van de masterclass door de deelnemers zelf nagespeeld zal worden.

Na deze masterclass weet je waar je de volgende dag moet beginnen om jezelf adequaat voor te bereiden. 

Voorbereiding

U bereidt zich voorafgaand aan de masterclass voor aan de hand van een casus. In het middagdeel van de masterclass zullen we de casus naspelen.

Programma

Na een verkenning van ieders eigen praktijk, bekijken we allereerst wat een crisis precies is. Hoe organiseer je jezelf in en vóór een crisis en wat moet je doen, voor, tijdens en na een crisis? Wat is daarbij de rol van de public affairs professional in het crisisteam? Aansluitend kijken naar effectief stakeholdermanagement tijdens een crisis.

In de middag analyseren en bespreken we de uitwerkingen van de oefencasus. De deelnemers ervaren vervolgens zelf hoe het is om in een crisisteam te zitten door het naspelen van de casus. Gedurende de oefening passen we de theorie van het ochtenddeel toe in de praktijk.

Na de masterclass

In de periode van uiterlijk 4 maanden na de masterclass heeft u de gelegenheid om een crisisplan waar u in uw eigen praktijk mee bezig bent tegen het licht te houden bij Lukas Burgering. Hij zal hier eenmalig feedback op geven. Gegevens worden vertrouwelijk behandeld.

  • U houdt zich in het dagelijks werk bezig met het beïnvloeden van besluitvorming en beleid op het snijvlak van overheid, bedrijfsleven en maatschappelijke organisaties.
  • U werkt bijvoorbeeld als: lobbyist, communicatieadviseur, manager public affairs, coördinator belangenbehartiging, issue manager of beleidsmedewerker.
  • U functioneert op HBO of wetenschappelijk niveau.

Aan het eind van de masterclass heeft u alle handvatten gekregen voor het maken van een goed en effectief crisisplan. U bent klaar voor het maken van uw eigen crisisplannen in de praktijk.

Lukas Burgering is zelfstandig communicatieprofessional. Hij adviseert bedrijven die te maken hebben met reputatie- of crisissituaties in complexe politieke of maatschappelijke speelvelden. Regelmatig treedt hij op als woordvoerder, mediaspecialist, crisistrainer of strategisch adviseur, voor o.a. Tata Steel, Ahold, Shell, Schiphol en Holland Casino. Lukas is politicoloog en in 2013 coauteur van “Ik zal Handhaven”, de politieke biografie van Koningin Beatrix.

Prijs

€695,-, Dit bedrag is vrijgesteld van BTW en is inclusief lunch coaching op eigen crisisplan achteraf.

Data

  • Najaar:

Donderdag 30 januari 2020
 

Bijbehorend pakket

  • Context & Media

Deze website maakt gebruik van cookies. Meer informatie