Logo Universiteit Leiden.

Docenten

Wij werken per thema samen met een vast kernteam van docenten vanuit de universiteit en ervaringsdeskundigen uit de praktijk. Hieronder tref je een overzicht van een aantal van de aan ons verbonden kerndocenten, trainers en gastsprekers.

Voor meer informatie over onze werkwijze kun je contact met ons opnemen via learning@fgga.leidenuniv.nl. Mocht je zelf belangstelling hebben om je kennis en ervaring in te brengen in een van onze programma’s, dan ontvangen wij graag je korte motivatie en CV per email (learning@fgga.leidenuniv.nl). Afhankelijk van het thema neemt een van onze programmaleiders vervolgens persoonlijk contact met je op.

Docenten Public Affairs Programma

Het docentencorps bestaat uit een mix van wetenschappers en ervaren praktijkdeskundigen om zowel academische diepte als toepassingsgerichtheid te bewerkstelligen.

Docenten Leergang Terrorisme, Recht en Veiligheid

Prof.dr. Edwin Bakker
Organisatie: Institute of Security and Global Affairs, Faculteit Governance and Global Affairs
Functie: Directeur; hoogleraar op deze thema's
In het kort: Kerndocent in de leergang. Bekend om zijn nuchtere kijk op terrorisme.

Mr. Simon Minks
Organisatie: Openbaar Ministerie (OM)
Functie: Officier van Justitie
In het kort: Was als OvJ verantwoordelijk bij terrorismezaken zoals Hofstadgroep en Mohammed B. En was als OvJ verantwoordelijk bij terrorismezaken zoals de “Context” zaak.

[bekend bij Faculteit Governance and Global Affairs]
Organisatie: Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (AIVD)
Functie: Hoofd Contraterrorisme
In het kort: Geeft een unieke kijk achter de schermen van ons assertieve CT-beleid.

Docenten Verdiepingsleergang Terrorisme, Recht en Veiligheid

Prof.dr. Edwin Bakker
Functie: Directeur; hoogleraar op deze thema's

[bekend bij Faculteit Governance and Global Affairs]