Logo Universiteit Leiden.

Over de Young Academy Leiden

De Young Academy Leiden (YAL) is een selecte groep jonge academici aan de Universiteit Leiden. De YAL, opgericht in begin 2019, dient als platform om enthousiaste en ambitieuze jonge academici (post-PhD) die aan het begin van hun carrière staan bij elkaar te brengen.

Over ons

Jonge academici zijn de toekomst van universiteiten; de YAL geeft hen een stem. Dwars door disciplinaire en institutionele grenzen creëert de Young Academy Leiden een gemeenschap van startende academici die de drijvende kracht is achter nieuwe ideeën binnen de universiteit en daarbuiten.

De Young Academy Leiden bestaat momenteel uit 35 leden. Zij vertegenwoordigen een verscheidenheid aan wetenschappelijke disciplines en zijn afkomstig van de verschillende faculteiten van de Universiteit Leiden.

Ons motto is wetenschappers die de toekomst vormen.

Video: Maak kennis met de Young Academy Leiden

Verlaat onze website om deze video te bekijken.