Logo Universiteit Leiden.

THNK – Een op wetenschap gebaseerde checklist voor effectieve wetenschapscommunicatie

woensdag 29 mei 2024
Gorlaeus Building
Einsteinweg 55 55
2333CC Leiden
Zaal
DM0.09

Het evenement

Graag nodigen wij je uit voor de YAL-wetenschapscommunicatiepresentatie door Jo Røislien. Røislien is een Noorse hoogleraar Medische Statistiek en een bekroonde wetenschapscommunicator. Røislien heeft meerdere wetenschappelijke tv-series gemaakt en gepresenteerd, levert regelmatig bijdragen op radio, televisie en in kranten, en heeft honderden lezingen gehouden over de verspreiding van kennis onder niet-experts, zowel nationaal als internationaal. Wij zijn dan ook zeer vereerd dat hij er is en hopen dat velen van jullie de lezing zullen bijwonen. Na afloop is er gelegenheid om informeel koffie te drinken met Jo.

Hier kan je je registreren!

Meer informatie over Røislien en zijn project

Onlangs was Røislien projectmanager voor een groot en ambitieus project dat onderzoek deed naar effectieve communicatie tijdens een pandemie. Via anekdotes, korte films en interactieve voorbeelden presenteert Røislien de belangrijkste resultaten van dit project, waaronder een checklist voor effectieve wetenschapscommunicatie. Met zijn kenmerkende vertelstijl, rijk aan voorbeelden uit de populaire cultuur en studies uit verschillende disciplines, legt hij uit wat er feitelijk gebeurt als mensen communiceren, en hoe we dit in ons voordeel kunnen gebruiken.