Logo Universiteit Leiden.

Muziekavond - Creatieve Processen in Kunst & Wetenschap

donderdag 23 mei 2024
LUMC (Main Building, Route 537)
Albinusdreef 2
2333 ZA Leiden

Informatie over het evenement

Een pianovoordracht met een paneldiscussie over creativiteit en parallellen tussen kunst en wetenschap

Sluit je aan bij een verhelderende avond vol muziek en conversatie terwijl we een uniek evenement presenteren, dat de werelden van kunst en wetenschappen naadloos combineert. Dr. Cynthia Liem, ervaren pianiste en universitair docent aan de TU Delft, zal ons vereren met een boeiende pianovoordracht, waarin ze haar uitzonderlijke talent en passie voor muziek zal laten zien.
Na deze voordracht zullen we ons verdiepen in een tot nadenken stemmende paneldiscussie, waar Dr. Liem inzichten zal delen in de parallellen tussen de creatieve processen in zowel kunst als wetenschappen. Tijdens haar persoonlijke reis als muzikant en wetenschapper zullen we de uitdagingen verkennen waarmee individuen worden geconfronteerd in deze uiteenlopende velden.
Van het overwinnen van creatieve blokkades tot het verleggen van de grenzen van innovatie: we onderzoeken wat wetenschappers en kunstenaars van elkaar kunnen leren. Door middel van levendige gesprekken en gedeelde ervaringen willen we het rijke scala aan verbindingen tussen deze domeinen blootleggen.

Tijdschema

18:00 - 18:30: Aankomst en drankjes
18:30 - 19:15: Pianoconcert
19:15 - 20:00: Paneldiscussie

Registratie en andere informatie

Deelname is gratis, maar inschrijven is vereist omdat er slechts een beperkt aantal plaatsen beschikbaar zijn.

Je kan je aanmelden door dit formulier in te vullen.

Richting- en parkeerinformatie kan je hier vinden.

Voor vragen kan je Ahmed Mahfouz (a.mahfouz@lumc.nl) & Nina Biezeno (n.f.j.biezeno@sea.leidenuniv.nl) contacteren.