Logo Universiteit Leiden.

nl en

OPGELOST: Inloggen op laptop buiten campus in sommige gevallen niet mogelijk.

Storing inloggen op universitaire laptops

Update: 05-06-2023 17:30

De verstoring is verholpen, alle meldingen die bij ons bekend zijn worden door ons individueel opgelost mocht u nog vragen of problemen ervaren neem dan contact op met de helpdesk.

Momenteel kunnen medewerkers problemen ervaren met inloggen op hun Windows 10-laptop. Het lijkt erop dat dit probleem alleen geldt voor wie woensdagmiddag na 16.00 nog was ingelogd op het universitaire domein (op de campus of via VPN) en nu probeert in te loggen. Hun inloggegevens worden niet herkend. De oorzaak van dit probleem heeft te maken met een aanpassing in de Windows-omgeving.

Oplossing

Ervaar jij problemen met inloggen? Om weer op je universitaire laptop te kunnen inloggen, moet je naar de campus komen en daar je laptop volledig herstarten binnen het universitaire netwerk.

· Ben je op kantoor en ervaar je inlogproblemen? Start je laptop binnen de universiteit opnieuw op. Het kan even duren voordat alles weer werkt, reken op ongeveer een uur.

· Werk je op afstand? Kom dan naar kantoor. Start je laptop binnen de universiteit opnieuw op. Het kan even duren voordat alles weer werkt, reken op ongeveer een uur.

· Kun je niet naar kantoor komen, log dan in op een andere niet-managed computer en log in op de Remote Werkplek: https://remote.campus.leidenuniv.nl of via Office 365 online.

· Wat moet je doen als je in het buitenland bent en niet op korte termijn op de campus kan komen? Neem dan contact op met de helpdesk (tel:+31 71 527 8888). Houd er rekening mee dat een oplossing meerdere werkdagen kan duren.

Het ISSC werkt hard aan een oplossing van het probleem.

Onze excuses voor het ongemak.

Deze website maakt gebruik van cookies.