Logo Universiteit Leiden.

donderdag 15 juli 2021 - vrijdag 16 juli 2021

Beperkingen gebruik uSis 15 en 16 juli tussen 12.30 en 17.00 uur

Beperkingen
Gebruikers worden om 12.30 uur op bovengenoemde data automatisch uitgelogd. Vanaf 13.00 uur is een ticketingsysteem actief. Dit kan betekenen dat het inloggen in het systeem enige tijd kan duren. Verzoek aan medewerkers om alleen gebruik te maken van uSis in zeer dringende gevallen en enkel werkzaamheden uit te voeren die weinig capaciteit van uSis vragen.

De reden
Op 15 en 16 juli a.s. gaat de inschrijfperiode voor respectievelijk bachelor- en masterstudenten voor vakken en tentamens van start. Er wordt een grotere drukte dan normaal verwacht. Om een goede werking van uSis te borgen én om duidelijkheid aan gebruikers te geven wordt dit ticketingsysteem ingezet. Studenten kunnen hinder ondervinden bij het gebruik van de app om zich in te schrijven.

De aanleiding
Vanaf het studiejaar 2021/2022 geldt een eenduidige en duidelijke startdatum voor de inschrijfperiode voor alle studenten. In de toekomst zal dit proces ondersteund worden via het studentenportaal en de nieuwe inschrijffunctionaliteit MyStudymap. Omdat het studentenportaal pas in november 2021 live gaat, betreft de inzet van het ticketingsysteem een eenmalige maatregel om de overgangsperiode te overbruggen.