Universiteit Leiden

nl en

Lerarenopleidingen

Informatie voor scholen

Informatie voor medewerkers op school en voor docenten die studenten van de lerarenopleiding van het ICLON begeleiden.

Informatie voor docenten die studenten van de lerarenopleiding begeleiden

  • De studieonderdelen die betrekking hebben op het functioneren van studenten in de onderwijspraktijk zijn Praktijk 1 en Praktijk 2. Lees verder over Begeleiding en beoordeling Praktijk.
  • Algemene informatie voor studenten (en begeleiders) over het praktijkdeel van de lerarenopleiding is te vinden op de pagina Praktijkdeel van de opleiding. Lees het Factsheet Praktijkdeel Lerarenopleiding waarin kort beschreven staat wat de eisen van het praktijkdeel zijn, wat van de schoolopleider/werkplekbegeleider verwacht wordt, et cetera.
  • Wil je jouw begeleidingsvaardigheden versterken? Volg dan een module van het nascholingsprogramma Opleiden in de school voor werkplekbegeleiders en schoolopleiders.

Een onderwijsbevoegdheid voor het voortgezet onderwijs kan behaald worden via een universitaire lerarenopleiding of hogeschool. Een overzicht van alle routes naar werken in het voortgezet onderwijs is te vinden op deze website van Voion. Welke route het best bij jouw (aanstaande) medewerkers past, hangt onder andere af van de vooropleiding (zie kolom Minimale toelatingseisen op de genoemde website) en wensen.

Het ICLON biedt diverse opleidingstrajecten aan. De volgende trajecten worden het vaakst gekozen door (aanstaande) medewerkers:

Zie ook de pagina Welk opleidingstraject kan ik volgen? Voor hulp bij de keuze van een passend traject kan de (aanstaande) medewerker gerust contact opnemen met onze Studievoorlichter.

Op de pagina Nascholing lees je informatie over nascholing en professionalisering voor docenten in het voortgezet onderwijs.

Meer informatie

>> Samenwerking met opleidingsscholen
>> 
Begeleiding en beoordeling praktijk
>> 
Praktijkdeel van de opleiding
>> 
Lerarenopleiding
>> 
Contact

Deze website maakt gebruik van cookies.  Meer informatie.