Logo Universiteit Leiden.

Gepland onderhoud storage infrastructuur

maandag 30 januari 2023

Storage infrastructuur in verband met gepland onderhoud niet beschikbaar

Start: Maandag 30 januari van 18:00u
Eind: Maandag 30 januari van 22:00u

Gepland onderhoud: maandag 30 januari van 18:00 t/m 22:00

Locatie: Universiteit Leiden

Omschrijving: Upgrade van de storage infrastructuur

Referentie: W2212 2167

Impact: Gedurende werkzaamheden zijn op twee momenten korte onderbrekingen voor de beschikbaarheid van (windows) netwerk shares (P: en J: drives).

Deze onderbreking is voor slechts een paar secondes en enkel voor medewerkers die op dat moment een bestand ophalen of wegschrijven van de P: of J: drives.

Het onderbrekingsmoment valt samen met het overschakelen binnen het redundante opslag systeem tijdens het upgraden en is niet mogelijk de momenten precies te plannen tussen 18:00 en 22:00.

Verwachting is dat actieve gebruikers niets merken van de onderbreking. Mocht er precies op het overschakel moment een gebruiker een lees of schrijf opdracht maken en er toch een foutmelding komen is het advies om de actie nogmaals uit te voeren (het bestand nogmaals in te lezen, of te bewaren of middels een refresh (indrukken van F5 in windows) de pagina opnieuw te laden).

Excuses voor het mogelijk ongemak.