Leiden University College The Hague

Aanmelding & Toelating

Leiden University College (LUC) biedt een kleinschalige en intensieve opleiding aan, waarin je les hebt in kleine groepen. Je doorloopt een selectieprocedure, waarbij de toelatingscommissie bekijkt of je goed bij deze studie past. We gebruiken een holistisch toelatingsproces: we kijken naar meer dan alleen je cijfers, maar ook naar je motivatie en wat je doet naast je studie. We zoeken studenten met verschillende achtergronden en ervaringen, dus meld je vooral aan als je interesse hebt! Na aanmelding in studielink upload je de volgende documenten in ons aanmeldportaal:

• Je meest recente cijferlijst met een cijfergemiddelde van 7, en diploma als je al geslaagd bent.

• LUC Motivation form, beschikbaar op onze website

• LUC form, beschikbaar op de website

• Een recommendation letter, die geschreven wordt door een docent van je school bijvoorbeeld

Toelatingseisen

Deadlines

Het academisch jaar begint meestal in de laatste week van Augustus. Je kunt je aanmelden vanaf 1 Oktober, het jaar voorafgaand aan de start van je studie. We behandelen aanmeldingen in twee rondes:

Early Bird: 1 December 2023

Regulier: 15 Maart 2024

We raden je aan om je aan te melden voor de early bird deadline als je graag de uitkomst al in Maart van 2024 wilt weten, of als je een beroep wilt doen op financiele ondersteuning.

Ben je er klaar voor om je aan te melden?

Check de website voor een gedetailleerd overzicht van de eisen en alle relevante links. Deze informatie is in het Engels.

Bij ons leer je de wereld kennen