Latijns-Amerikastudies (BA)

Een dag uit het leven

Heb je interesse om Latijns-Amerikastudies te komen studeren aan de Universiteit Leiden? Om je een indruk te geven het leven als student, vertelt Marilein Forrer, eerstejaarsstudente over een typische dag.

Marilein Förrer

Eerstejaarsstudente

Marilein Förrer

07.00 Ik sta twee uur voor college op, zodat ik rustig wakker kan worden, douchen en ontbijten. Mijn dag begint zonder haast.
09.00 Tijdens het hoorcollege De moderne geschiedenis van Latijns-Amerika gaat het vandaag over Argentinië. Eerst krijgen we een inleiding en daarna worden de verschillende tijdperken van de koloniale tijd tot het heden besproken.
11:00 Tijdens de werkgroep Portugees gaat het over de economie van Brazilië. We maken opdrachten die gaan over het doen van boodschappen. Nadat we zelfstandig hebben gewerkt, bespreken we de opdracht om zo ons Portugees te verbeteren.
13:00 Samen met een medestudent lunch ik in de kantine. De mini-loempia is een echte aanrader en die zijn dan ook snel op.
15:00 Voor het vak culturele analyse bestudeer ik Het dagboek van Columbus die tijdens het college is besproken.
18:00 Op maandag eet ik altijd bij de scouting.
21:00 Ik zit in de kampcommissie van mijn studentenvereniging. Nog even de activiteiten voor de nieuwe leden van de EL-CID bespreken. We organiseren Levend Stratego en kennismakingsspelletjes.
Het Lipsiusgebouw, het hoofdkwartier van de faculteit Geesteswetenschappen.