Franse taal en cultuur (BA)

Een dag uit het leven

Heb je interesse om Franse taal en cultuur te komen studeren aan de Universiteit Leiden? Om je een indruk te geven het leven als student, vertelt Marieke Vlek, eerstejaarsstudent, over een typische dag.

Marieke Vlek

Eerstejaars student

Marieke Vlek

08:00 Opstaan. Soms snooze ik nog, ik ben geen ochtendmens…
09:15 Hoorcollege Romaanse Taalkunde. Voor dit vak hebben we weinig literatuur, het meeste leer je door de colleges bij te wonen en goede aantekeningen te maken.
11:15 Naar de bibliotheek om aantekeningen bij te werken.
12:15 Lunch. Ik heb mijn eigen brood mee, en haal met vriendinnen nog een soepje bij Luxius.
13:15 Hoorcollege Letterkunde 2. Dit college, over Franse literatuur van 1800 tot nu, is vaak iets interactiever. Van tevoren maak je vragen over een tekst, bijvoorbeeld over het thema en het type rijm. De antwoorden zijn verweven in het college. Het laatste uur maak je opdrachten in groepjes, die je daarna meteen bespreekt.
16:00 Naar de bibliotheek om een filmpje te kijken of tekst te lezen.
17:00 Naar huis. Even op bed liggen en een hapje eten.
19:30 Repetitie van de studententoneelvereniging Cuculum en borrel na afloop.