Cursus

Schouwburgstraat
Schouwburgstraat 2
2511 VA Den Haag

Om de weerbaarheid van de democratie te vergroten is kennis en diepgaand inzicht in de beginselen van de rechtsstaat en hun werking in de praktijk van groot belang. Met de Academie voor de Rechtsstaat biedt het Centre for Professional Learning van de Universiteit Leiden in nauwe samenwerking met het Montesquieu Instituut een stevige basis in de grondbeginselen van de democratische rechtsstaat voor iedereen die een rol speelt binnen het openbaar bestuur of daar intensief mee te maken heeft, zoals bijvoorbeeld ambtenaren, medewerkers van politici en journalisten. De opzet van de Academie voor de Rechtsstaat is tweeledig.

De leergang is bedoeld voor hoger opgeleide professionals, die uit hoofde van hun functie onderdeel uitmaken van, en/of een bijdrage leveren aan het functioneren van de Nederlandse democratische rechtsstaat.

Stichting Democratie & Media (SDM) stelt maximaal vijf plaatsen voor journalisten bij deze leergang kosteloos beschikbaar. Op deze pagina met meer informatie over de leergang kun je, onderin de pagina, meer informatie vinden over deze subsidie in het uitvouwmenu.

Meer informatie & aanmelden