Universiteit Leiden

nl en

PhD-project

Effecten van wederzijdse afhankelijkheid tussen docenten in professionele leergemeenschappen over differentiatie op basis van cognitieve verschillen tussen leerlingen

Welke relatie bestaat er tussen verschillende type PLGs en cognitieve differentiatie?

Looptijd
2015 - 2020
Financiering
NRO (PROO) NRO (PROO)

Het promotieonderzoek van Loes is onderdeel het NRO project ‘Professionele leergemeenschappen in het vmbo: effecten van wederzijdse afhankelijkheid of differentiatie'.

Gedurende haar onderzoek volgt Loes verschillende professionele leergemeenschappen. Data wordt verzameld op drie niveaus (bedoelde, geïmplementeerde, en ervaren cognitieve differentiatie) van zowel docenten als studenten. De onderzoeksvraag die centraal staat luidt als volgt: 'Welke relatie bestaat er tussen verschillende type PLGs en cognitieve differentiatie?'

Lees de uitgebreide onderzoeksbeschrijving (in het Engels).

Foto: John Birdsall MR / John Birdsall Social Issues Photo Library / Press Association Images / Universal Images Group

Deze website maakt gebruik van cookies.  Meer informatie.