Boek

Nieuw Boek: Theory and Practice of Public Sector Reform

Het boek biedt verschillende theoretische perspectieven om het proces van publieke sector hervormingen te onderzoeken. Daarnaast geeft het een overzicht van de belangrijkste trends in publieke sector hervormingen in Europa en de Verenigde Staten.

Steven Van de Walle, Sandra Groeneveld (red)
11 juli 2016

Het boek adresseert een aantal conceptuele en theoretische perspectieven op publieke sector hervormingen. Ten tweede beschrijft het de belangrijkste trends in publieke sector hervormingen en veranderingen onder meer op het gebied van politiek-ambtelijke verhoudingen, structurele hervormingen, financieel management en human resource management. Het derde deel is gericht op het onderwijs in en de studie van publieke sector hervormingen.

Het boek staat onder redactie van de Leidse hoogleraar Publiek Management Sandra Groeneveld en haar KU Leuven en Erasmus Universiteit Rotterdam collega hoogleraar Steven Van de Walle.

Professor Groeneveld schreef samen met Leidse collega’s van het Instituut Bestuurskunde dr. Van der Voet en dr. Kuipers: ’Een veranderingsmanagement perspectief’, naast haar redactiewerk en verschillende andere bijdragen aan het boek.

Website van de uitgever: Routledge