Hester Bijl in de media over corona en vrouwelijk leiderschap

Vice-rector Hester Bijl werd de afgelopen dagen geïnterviewd door de Leidse televisiezender Unity en door het Economic Board Zuid-Holland. In de beide interviews gaat ze dieper in op de effecten van de coronacrisis op de universiteit, en op haar toekomstige rectoraat van de Universiteit Leiden.

Over de gevolgen van de coronacrisis op de universiteit

De coronacrisis heeft het universiteitsleven flink op de kop gezet. Toch lijken verwachte tegenslagen voor universiteiten door het coronavirus niet altijd bewaarheid te worden, zegt Hester Bijl tegen Unity. De instroom is hoger dan vorig jaar en ook de studievoortgang van studenten lijkt op peil.

Over haar toekomstige rectoraat en vrouwelijk leiderschap

Hester Bijl wordt vanaf februari 2021 de eerste vrouwelijke rector van de Universiteit Leiden. In een persoonlijk interview met het Economic Board Zuid-Holland vertelt ze hoe ze dat rectoraat wil gaan invullen, en welke weg ze heeft afgelegd om die functie te bekleden.