Arco Timmermans op BNR Radio over het tweede steunpakket

Na de aankondiging van het tweede steunpakket door Erik Wiebes, Wopke Hoekstra en Wouter Koolmees, reageerde Arco Timmermans in het BNR Lobbypanel op de inhoud van het tweede economische pakket van het kabinet.

Het valt Arco Timmermans, Bijzonder Hoogleraar Public Affairs aan het Instituut Bestuurskunde van de Universiteit Leiden, op dat de overheid één lijn trekt in het beleid. ‘Wanneer je dit steunpakket vergelijkt met eerdere bezuinigingsmaatregelen is dit echt een groot contrast. De overheid neemt nu echt zijn verantwoordelijkheid. Wat mij wel verbaast is dat er geen beroep wordt gedaan op sectoren die het wel goed doen. Deze sectoren zouden wellicht bij kunnen dragen aan de sectoren waar het minder goed gaat. Ik mis hier wel de solidariteit, ook al is dit moeilijk af te dwingen’.

Luister het volledige fragment op de website van BNR Radio