Tommy van Steen 'Kinderen laten leren door te bewegen zorgt ervoor dat ze beter presteren'

Onderzoek lijkt te suggereren dat het zou beter zijn als kinderen tijdens hun lessen in Wiskunde, Engels en Scheikunde zouden bewegen. Onderzoekers beoordeelden 42 studies die ingingen op de voordelen van fysieke activiteiten als onderdeel van de lessen op school bij jongeren. .

Ze concludeerden dat kinderen die leerden te tellen door tijdens de les op en neer te springen beter scoorden tijdens wiskunde-overhoringen. De resultaten toonden aan dat kinderen die actief waren tijdens de lessen zich beter konden concentreren en beter in staat waren om instructies op te volgen.

Deze verbeteringen waren het gevolg van 'vrij basale fysieke oefeningen': aldus co-auteur Dr. Tommy van Steen, UD bij het Institute of Security and Global Affairs van de Universiteit Leiden. Hij vervolgde: 'Docenten kunnen deze fysiek actieve lessen makkelijk opnemen in het bestaande curriculum om zo de manier waarop kinderen leren te verbeteren.'

Bij deze studie waren experts betrokken uit Nederland, Australiƫ en Singapore, het onderzoek werd geleid door onderzoekers van het University College London.

Voor meer informatie kun je de website van Daily News bezoeken.