Op vossenjacht in Leiden: 'Ik zie Beatrix!'

'Hé kijk, daar staat Rembrandt van Rijn! En is dat niet Einstein?' Op zaterdag 29 juni deden ruim 200 deelnemers mee aan de 444 Vossenjacht door het centrum van Leiden. De 'vossen' waren bekende figuren uit de geschiedenis van de universiteit en de stad: van prinses Beatrix tot Von Siebold, en van godin Minerva tot Freek Vonk.

In 444 jaar tijd zijn er heel wat bekende personen geweest die op een of andere manier een band met de Universiteit Leiden hebben. Elf van die beroemde types liepen op zaterdag 29 juni rond in de binnenstad van Leiden. De kinderen hadden twee uur de tijd om alle vossen te vinden en een stempel te halen. Met een volle stempelkaart maakte de kinderen kans op kaartjes voor Leidse musea, zoals Corpus en Naturalis.

Iedereen kon (gratis) mee spelen, maar een aantal kinderen had een Gouden Ticket bemachtigd. Deze gaf toegang tot de VIP-versie van de Vossenjacht: de kinderen startten in het Academiegebouw met taart en een welkomstwoord van Willem van Oranje, en kregen na afloop een goodiebag.

In september wordt er in Den Haag ook een vossenjacht georganiseerd. Houd voor meer informatie onze 444-website in de gaten.