'Ons plasticgebruik gaat veranderen'

‘We moeten op zoek naar producten die gewone wegwerpplastics kunnen vervangen, bijvoorbeeld van plantmateriaal. Binnen een jaar of 20 is het gemiddelde plasticgebruik van een huishouden met grote slagen verminderd.’ Volgens Thijs Bosker, Universitair Hoofddocent aan het Leiden University College, in Editie NL van dinsdag 23 Oktober 2018.

Wegwerp Plastic

Elk jaar produceren we als mensheid 500 miljard kilo plastics; 40 procent daarvan is wegwerp plastic. Wegwerpartikelen worden waarschijnlijk verboden door het Europees Parlement. Op de lijst van dingen die dan niet meer verkocht mogen worden staan dan bijvoorbeeld: wattenstaafjes, plastic bestek, rietjes, roerstaafjes en ballonstokjes.

Het fragment van Editie NL is terug te kijken in de uitzending van dinsdag 23 Oktober 2018 (0:00 - 3:10) via de volgende link.