Thijs Bosker bij het Jeugdjournaal

Vrijdag 8 juni was het Wereld Oceanendag. Het Jeugdjournaal besteedde daarom aandacht aan het plastic afvalprobleem in oceanen en op het strand. Thijs Bosker (Centrum voor Milieuwetenschappen Leiden) was te gast in de studio om te vertellen wat er uiteindelijk met dat ronddobberende plastic gebeurt.

In het eerste deel is te zien hoe kinderen van de middelbare school plastic opruimen op het strand. Daarna legt Thijs Bosker uit wat microplastics zijn en waarom het zo belangrijk is om plastic netjes op te ruimen: ‘Plastic kan in de voedselketen komen en zelfs uiteindelijk op ons bord!’

Bekijk hier het volledig item van het Jeugdjournaal: Kinderen ruimen met afvalknijpers en vuilniszakken het strand op.

Thijs Bosker aan het woord in de studio